Dagens Ridpass.

SHVIA
Började rida Shiva,red henne på volten.Började lite i skritt,att bara få henne frammåt.Gjorde mycke volter å ställde henne.Sen började jag trava lite,ställde åså,fin.Galopperade lite också,lite busgalopp bara för att få springa av sig lite.Sen travade jag över ett kryss som kanske låg på 40cm.Hon har ju aldrig hoppas med ryttare på förut,trorjag.Red några gånger över krysset i trav,"hoppade" inte nå i galopp idag.Blir väl någon annan dag.Hon va iallafalll jättefuktig,tvekade ingenting över hindret i trav.Bara frammåt åå glad.Super.
NADYA
Red också Nadya på banan idag.Började jobba henne i skritt gjorde volter och lite tempoväxlingar.Sen travade jag lver krysset med henne också.Hon ville gärna dra sig förbi hindret,men styrde tillbaka henne och höll om med benen så gick de,red kanske över de 3 gånger bara för att checka att hon inte ballar ur när man hoppar.Galopperade henne också lite,men inte över hindret.Utan bara lite på furkantsspåret.Hon va duktig och frammåt.Hon ville dra rumpan mot mitten hela tiden,så hon "tappade" bakbenen(om ni fattade hur jag menade)


FRIDOLF
Jag red fridolf på banan med graman å sadel.Han va rätt så dryg,ville springa iväg och bli aslång.Men hanb har ju vilat 2 dagar så kanske därför.Jobbade iallafall han mycke i skritten,ställde å gjorde volter.Sen red jag i en ganska låg form på 3 serpentinbågar.Han vart ganska mjuk men inte alls lika fin som sist jag red dressyr på volten.Men då hade han inte vilat dan före.I helhet va han okej.
eftersom jag inte har fotat fridolf än så får ni en bild på EmmaPemma åh Cleo.



kommentarer

kommentera.:

namn:
Kommer tillbaka hit?

e-post: (Visas bara för http://ponnygrej.blogg.se)

URL/din blogg:

kommentera här:

Trackback