Dagens ridpass


Nadia
Började med att rida Nadia för första gången.Hon har ju haft lite "problem" i galoppen har jag hört.Hon har liksom aldrig lärt sig att tänka frammåt hela tiden.Så därför har hon varit väldigt busig i galoppen.Vet inte riktigt hur hon ska göra.Så i galoppfattningarna gör hon vääääääldiga bocksprång.
Men idag när jag skulle rida så började jag med att bara tänka frammåt hela tiden.Lite tittid,men hon är ju såklart bara fyra år.Lite rädd för fåren& vattnet.Men efter ett tag´s träning så gick de bättre.
Hon va fin i skritten och lite så att hon inte ville gå fram för skänkeln i traven.Men sen gick de bättre.I galoppen trodde jag att hon skulle göra sina kända galoppsprång,men eftersom jag hade börjat "ridpaasset" med att tänka frammåt och att vara på med skänkeln hela tiden.Så blev de inget bocksprång.DUTTI Nadia.
Sen när jag ridigt klart tränade vi på att gå förbi fåren(gick brevid henne).Hon är rädd för kor,och tydligen får också.Jag gick med henne förbio fåren.Hon ville gärna stanna och backa.Men gjorde då bara en volt och fortsatte.Hon försökte också mycket med att trycke ner mig i diket och kasta sig mot mig för hon va närmast fårhagen.Då bara tröck jag till henne med mig och fortsatte,petade även till henne med spöt på rumpan någån gång när hon bara backade och tröck sig mot mig.Men sen skötte hon sig bra.Mer träning på dedär med fåret,har ju dock aldrig suttit på henne och gått förbi dom,så får väll se hur de går.Ska väll även rida runt berget med Emma någon dag,där de även finns kor!
Fridolf
Jag började med att skritta till berget.Över stora vägen sen en ganska lång på på vägen där.Sen red jag till en grusväg och där travade jag lite.Han vill gärna skringa ifrån mig och gasta upp huvudet bara för jag rider barbacka.Men Ställde honom mycke,höger,rakt fram,vänster.Efter ett tag slutade han..Sen Galopperade jag också lite.Han va ganska fin,Lite dryg,drog ganska mycke och välsdigt slö i benen och vinglig.Han har ju stått ganska länge pga att han blev skadad.Så jag har inte galoppat så mycket på honom sen han blev bra i benet.Kan vara lite därfär haan va vinglig & slö i bena.Litwe jobbigt för honom kanske.
I de stora hela va han fin.Lite mer träning på att få honom att sitta ihop så blir de finnemang.



kommentarer

kommentera.:

namn:
Kommer tillbaka hit?

e-post: (Visas bara för http://ponnygrej.blogg.se)

URL/din blogg:

kommentera här:

Trackback